Wysłany: 15 Lipiec 08, 14:05 BMW Hi-Fi loudspeaker system
Witam! Chciałem w końcu zrobić porządek z audio i byłbym wdzięczny za rady i odpowiedzi na nurtujące mnie pytania. Z góry chciałbym zaznaczyć, że być może dla niektórych z was są one trywialne, ale ja niestety w tej tematyce jestem zielony...
Otóż mam w aucie fabrycznie Hi-Fi loudspeaker system [ http://bmwfans.info/origi...65/ill-65_0426/ ] – czyli po 3 głośniki z przodu (130, chyba 80 i tweetery) i po z 2 tyłu + fabryczny wzmacniacz, a radio to Sony X-Plode CDX-MP40. Problem polega na tym że z kablami jest burdel na czterech kółkach i na 10 głośników grają mi 4 (nisko i wysokotonowe z przodu) ... Na razie chciałbym zrobić porządek, z tego co jest i sprawdzić jak to gra, a ewentualnie jak mi nie będzie odpowiadać, to powymieniać... Aha – nie zależy mi na jak największym basie, tylko żeby grało czysto.
1)Jak to wszystko podłączyć ze sobą z uwzględnieniem wzmacniacza fabrycznego? (byłbym wdzięczny za jakiś schemat, który by mi rozjaśnił)
2)Czy żeby dostać się do głośników w drzwiach trzeba zdjąć boczki? Jeśli tak, to jak to zrobić, żeby nie zniszczyć spinek czy innych elementów mocujących?
3)Czy wymiana kabli łączących głośniki z radiem/głośnikiem na grubsze znacząco poprawi jakość? [mam dość sporo takiego kabla i nie wiem czy go użyć]
4)Z tego co czytałem to kable do tylnych głośników najlepiej poprowadzić po progami. Jak się je zdejmuje?
5)Chyba przydałyby się jakieś zwrotnice, rozumiem, że w związku z tym że są 3 pary głośników, to trzeba by szukać już 4 drożne?
6)Jak zdjąć osłony tych głośników pod nogami?
7)Tak wygląda lambada z kablami z tyłu radia [nie przestraszcie się] – jak rozumiem, to trzeba zacząć od kupna kostki z ISO na BMW? Do czego są te luźnie do niczego nie podłączone kable?